Rozhovor s Lúkášom Ďuriškom

Porozprávali sme sa s naším bývalým hráčom a odchovancom Lukášom Ďuriškom.  Ktorý u nás futbalovo začínal a vyrastal. Momentálne hrá druhú najvyššiu Polskú súťaž v klube Zaglebie Sosnowiec.

-Aká je tvoja aktuálna situácia v klube a aké máš ciele v r2021?

"Momentálne sme asi v polovici zimnej prípravy. Keďže tu začíname druhú časť sezóny až koncom februára. Ak ide o mňa tak v klube sa cítim výborne. Mám tu celkom silnú pozíciu a keby nebolo drobného zranenia tak mám plný počet minút z prvej polovice sezóny. Osobné ciele mám také že chcem odohrať čo najviac zápasov a zlepšovať sa každým tréningom, tvrdo pracovať . To sú veci ktoré môžem ovplivniť a to ostatné potom príde :) . Samozrejme by som chcel postúpiť s klubom do extraklasy! "

-Aký je život v Polsku a na akej úrovni je druhá Polská súťaž?

"Život v Poľsku je podobný ako u nás. Slovenský a Poľský spôsob života je takmer identický. Ja už rozprávam aj Poľsky tak môžem povedať že sa tu cítim ako doma :) . Momentálne hrám v 1.lige čo je druhá najvyššia úroveň a dovolím si povedať že je na oveľa vyššej úrovni ako Slovenská najvyššia súťaž. Čo sa týka štadiónov, tréningových zázemí, podmienok pre futbal, záujem o futbal, sponzoring, diváci, mediálny záujem, tak isto aj platy hráčov. Určite mi to potvrdí aj veľa chalanov zo Slovenska čo tu hrajú. Je to smutné ale je to tak."

-Tvoje spomienky na OŠK Soblahov?

"Zo začiatkov v Soblahove si pamätám veľmi veľa a sú to pre mňa krásne spomienky. Sú to časy keď som sa do futbalu zamiloval a trvá to do dnes. Láska na cely život :) je to aj vďaka ľuďom ktorí v klube pôsobili a robili pre nás deti maximum. Mali sme vždy všetko čo sme potrebovali . Futbal bol najviac. Hrali sme ho celé dni. Pamätám sa že na ihrisku niekedy ani nebolo miesto."

-Pamätáš si na svojich trénerov v Soblahove?

"Trúfam si povedať že si pamätám všetkých, ak som na niekoho zabudol tak sa vopred ospravedlňujem. Takže úplne na začiatku, to som ešte ani nevedel kopnúť do lopty, bol tréner pán Š.Fabo. Ale to bolo naozaj len také pričuchnutie k futbalu. To som nemal ani registráciu a boli pre mňa ostatní chalani moc veľkí, tak som sa na to vykašľal. Potom prišiel Juraj Ďuďák ( ktorý bol pre mňa vtedy aj futbalový vzor ) a začal trénovať menšie deti, tak som sa pripojil . Ale stále bez registračky.  Keď som už bol väčší tak trénoval žiakov pán Kačena Milan a keďže už aj veľa mojich rovesníkov trénovalo a malo aj registráciu tak som sa pripojil aj ja . Neskôr to prevzal už spomínaný Juraj Ďuďak a Marián Opatovský  a môžem povedať že tam som urobil najväčší výkonnostný skok. Získaval som individuálne ceny kde sa dalo. Vtedy si má všimli aj v As Trenčín. Mojim posledným trénerom bol pán Šváby s mojim otcom Mirom. Tí vtedy spravili výbornú partiu a atmosféru a futbal sme si fakt užívali. Potom už som sa presunul do Trenčína :). Nesmiem zabudnúť aj na pána učiteľa Paulinyho ktorí nebol môj tréner ale ja som ho tak bral pretože nás v škole viedol k futbalu a veľmi veľa ma naučil."

-Tvoj najkrajší a najhorší futbalový zážitok?

"Z futbalu mám krásnych zážitkov naozaj veľa. Ani nedokážem vybrať jeden. Je to skôr o emócii. Niekedy sa mi podarila aj veľká vec ale nemal som z toho takú radosť ako z menších vecí. Ale keby mam vypichnúť také najväčšie kde som sa fakt radoval tak je to podpis prvej profi zmluvy v AS Trenčín. To bol naozaj splnený sen . A druhý ktorý si veľmi vážim je postupová sezóna s Rakow Czestochowa do 1. ligy. Bola to nádherná cesta a nakoniec titul a oslavy s celým mestom. Bolo to fakt veľké a veľkolepé. To nezažijú ani futbalisti na Slovensku keď získajú majstrovský titul :) . Najhorší zážitok samozrejme zranenia. To je najhoršie čo môze športovec zažiť. Je to vec na ktorú nemáme žiadny vplyv. Nedá sa to nijak vrátiť. To je najhoršie."

-Je reálné že by si svoju pestrú futbalovú karieru ukončil v Soblahove?

"Jednoznačne chcem futbal zakončiť v Soblahove. Neukrývam že profesionálnu kariéru by som chcel skončiť v AS Trenčín. Je to môj veľký sen. Ale poslednú sezónu po ukončení profesionálnej kariéry chcem dohrať v Soblahove :). Mám to tak naplánované . Snáď sa to podarí ! Ak ešte budem vládať a samozrejme ak má budú chcieť :), a keď nie ,určite budem chcieť pomáhať OSK v rozvoji. Som cieľavedomý človek a keď sa do niečoho zakúsnem, tak sa toho nepustím."

Lukáš odštartoval svoju kariéru u nás v OŠK Soblahov, mal obrovský talent a tak prestúpil do AS Trenčín kde hrával najskôr v mládežníckych tímoch a v sezóne 2011/12 debutoval v A mužstve AS Trenčín. V jarnej časti zamieril na hosťovanie do Holandského druholigového AGOVV APELDOOM. V auguste 2013 išiel na pól ročné hosťovanie do Maltského tímu MOSTA FC kde nastúpil v 13 zápasoch a strelil jeden gól. Vo februári 2014 sa vrátil do Trenčína. V lete 2014 prestúpil do Českého druholigového MFK Frýdek-Místek. V tomto klube strávil dve sezóny a nastúpil v 33 zápasoch. V lete 2016 zamieril z Čiech do Poľska a to do treťoligového RÁKOW CZESTOCHOWA. V sezóne 2016/2017 prispel k postupu RÁKOWA do druhej Poľskej súťaže kde nasledne ešte odohral sezónu. V auguste 2018 zamieril na hosťovanie do treťoligového klubu RUCH kde nastúpil vo všetkých zápasoch a strelil dva góly. V sezóne 2019/2020 hral v druholigovom Poľskom klube OL.GRUDZIADZ kde nastúpil v 28 zápasoch. V sezóne 2020/2021 sa stal hráčom druholigového ZAGLEBIE SOSNOWIEC. Lukášová kariera je pestrá a bohatá, veríme že ju raz ukončí v OŠK Soblahov, ale na to má ešte veľa rokov pred sebou.

 

Najbližšie zápasy

Posledné zápasy

TOPlist